HOME

2007-11-29 | 22:32:10
Tjena!

Är hemma igen. Det va skiiiiit tråkigt. Fyfan. Fast det är det iof nästan alltid.
Inget kul va på rean, va det rea så va det inte mkt mindre pengar ska ni veta.
Tråkigt, jag som hade förväntat mig med att komma hem med något, men
icke sa nicke som man brukar säga :)
Nu hade jag väl inte ha datorn på länge alls utan tänkte bara skriva ett inlägg
och sedan..typ hoppa i säng!
Jobbar ju imorgon i salongen, 10-18 förhoppningsvis.
Imorgon kommer ev hannah förbi igen och då ska jag mabye klippa henne! KUL:D

Jo föresten. Hittade den här sidan när jag googlade lite på bilder. Då kom den här
länken upp; Klicka här Den handlar om någon som jag HOPPAS driver, men som
uppmanar och peppar sådana som "vill ha" eller har anorexia/bulemi.
De står typ att man ska kolla sig i spegeln och säga att man är tjock/fet och olika
tips på hur man ska göra för att dölja sin ätstörning.
VAFAN fatta hur många, speciellt tjejer kanske läser det där och uppmanas mer
till att börja tro att de är feta fast de i själva verket är smala.

Jag stör mig jätte mycket på folk som säger typ; åååh jag är så tjock. Jag har ju värsta
bilringen och skit. Seriöst låter det hur larvigt som helst.
Okej om man driver typ, men om nån säger att den är fet och är "helt seriös" så
blir jag bara smått irriterad.
Jag är smal, och det ser jag ju själv och vet om. Jag är till och med för smal
igentligen, men jag hade lite problem förut när jag var liten om vissa grejer.
Och nej, jag hade inte anorexia/bullemi. Men något annat gjorde så att jag bara inte
kunde äta, och kände mig illamående såfort jag tog en liten tugga.
MEN jag såg mig inte som tjock eller att jag ville spy. Utan helt tvärt om. Jag har ju
typ fobi för att spy så.. hehe :)

Menmen, nu ska jag inte babbla mer om när jag va liten.
Jag vet iaf om att jag är "underviktig" och försöker gå upp i vikt, vilket är ganska
svåååårt. Jag är en sån där som kan äta typ hur mkt mat/godis och onyttigt utan att
det ens märks på vågen. Nu är jag 173 och väger drygt 50 kg.
Min förra skolsyster sa iaf att jag skulle behöva gå upp 10 kg för att tjejer ska väga ca
10 kg under sin längd. Fast sedan SJÄLVKLART så väger man så som man trivs med
själv. Klart att de finns de som mår bra och är lyckliga med att väga tex 10 kg mer än
längdens siffror. Men som hon sa iaf så sa hon att för de som "mår bäst" alltså då
att man motionerar ocäter rätt, för att krippen ska må bäst så ska det eräknas som
ca 10 kg under sin längd, då alltså ska jag egentligen väga ca 63 kg.
Men jag mår bra med min längd/vikt så jag bryr mig inte mer om det.

Det jag tycker är viktigast är att man är så som man själv trivs mest med.
Tjock, smal, vältränad osv. Bara man är lyckig och mår bra så är allt prima ballerina :)

Haha, ojojoj det blev ett långt inlägg men jag tycker att den där sidan va så sjukt
konstig. Den borde tas bort fan.. Eller är det någon som tycker att den va positiv
på något sätt? k o m m e n t e r a

image1327

Uh, passar på att göra lite reklam för min salong jag jobbar på, Maria Nila :)
När jag såg att de gjorde reklam med 2 sidor för min salong blev jag fett glad!
Kul ju att just den finns i PLAZA kvinna :D

Kategori:Allmänt | Datum:2007-11-29 | Tid:22:32:10 Permalink




Kommentarer
Mark

Vad gör du på salongen?

2007-11-29 / 22:40:45
http://nucci.blogg.se
Mina

Usch, fy! Såna sidor gillar vi inte. Jag satt och skrattade åt hur patetiskt det lät. 10 budorden "Man kan aldrig bli för mager". Men jag tror faktiskt inte att det är ett skämt. Sånt är vanligare än vad man tror. Hemskt, sorgligt, förjävligt..

2007-11-29 / 22:48:37
http://fagerfjolla.blogg.se
Sofia

Fyfan att någon vill få folk att ha bullemi/anorexi. Att man vill gå så långt är helt jävla fucking sjuk! Blir så förbannad. Det är säkert någon perfetionistisk kille som sitter och skriver det där för att få unga tjejer att bli smala!
Det är rätt du skriver, du ska trivas med dig själv. Det är det viktigaste
! Bra blogg föresten :) /S

2007-11-29 / 23:00:39
http://soffelull.blogg.se
Mark

Du kan få föna mitt hår när du vill.

2007-11-29 / 23:55:06
http://nucci.blogg.se
Julia

jag har sett en tv dokumentär om sånna där sidor och om sånna som blir typ slavar för dom och måste följa dom hela tiden! helt sjukt stört!?

2007-11-30 / 16:33:41
http://juliafredr.blogg.se
Sara

Samma för mig. Jag kan äta både onyttigt och hur mycket som helst utan att gå upp i vikt, och jag vill verkligen det. Har med ämnesomsättningen att göra, magen bränner ner maten så snabbt och sedan är det något jag ärft från mamma. Känner mig aldeles för smal och kan oftast gå i linnen och sånt bara på sommaren, inte annars. Väger 46,5 och är va 171 cm lång :/

2007-11-30 / 18:56:43
http://santapola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback