TISDAG

2008-12-30 | 11:35:05


Godmorgon bloggen!
Sovit gott? Det har jag gjort, men jag hade lite svårt att somna igår.
En rätt konstig sak hände igår natt faktiskt.. Vid 1 hade alla andra i familjen
lagt sig, men jag kom i säng vid 2. Under den timmen som jag var
vaken själv och satt vid datorn och det var knäpptyst i huset och i mitt rum, utom
att jag knappade på tangentbordet.

Men just när jag hade krypit ner i sängen och släckt lampan så var det något
som lät mot skrivbordets håll. Typ som att ngt smycke klirrade till (metall-ljud)
Först tänkte jag att det säkert bara var något som legat halvt på en annan sak
och att det glidit ner helt på bordet. Men sedan 2 min senare lät det igen..
Då tände jag lampan och kollade, och inget låg på varandra. Jag släckte
lampan igen och då lät det till på samma sätt en gång till och sedan efter en
stund igen. Sedan var det tyst. Undra vad det kan ha varit.. :P

Jag är ingen sån som tror på spöken/andar osv jag tror oftast att det finns
någon logisk förklaring till allt.. Så jag vart inte rädd igår, men undrar bara vad
det kan ha varit som hela tiden typ "ramlade ner" så många gånger på bordet
under sammanlagt 10 min kanske. :P

Tror ni på spöken/andar eller så?
Har ni själva varit med om något ni sett? Berätta era historier!

Kategori:Allmänt | Datum:2008-12-30 | Tid:11:35:05 Permalink




Kommentarer
magdalena

Jag tror på spöken...Var med om en konstig sak men vet inte vad det var...var mörkt...kl var 10 på kvällen...o jag såg någon gå med ett vitt täcke omkring sig längs parkeringen vid min lght...så jag vände om o cyklade runtom till andra sidan då stod saken där...jag var dock på avstånd så jag såg inte vad exkat de var...sen cyklade jag till parkeringen igen...tittar mig omkring...o på en annan sida står människan eller vad det var vänd mot mitt håll med täcket omkring sig...de skumma var att jag såg inget ansikte...bara en vitt täcke...o de äckliga var att det lixom förförfäljde mig...så jag cyklade hem till min mamma, var lite rädd där haha.

2008-12-30 / 11:41:05
http://smultronros.webblogg.se/
Hanna Karlsson'

Usch vad läskigt, jag förstår inte varför du inte blev rädd,jag skulle ha blivit det haha :)

Jag har också varit med om olika konstiga saker som när jag satt i sängen hörde jag hur min prydnads-sak drogs på fönsterkarmen :S sen har jag hört ifrån så många andra som har varit med om olika saker så jag tror faktist att det finns!.

2008-12-30 / 11:43:01
http://haannak.blogg.se/
magdalena

http://smultronros.webblogg.se/2008/august/var-det-ett-spoke.html#comment

2008-12-30 / 11:43:48
http://smultronros.webblogg.se/
Maria

Usch vad obehaglit :P

jag tror nog ändå på spökar osv ,

men jag har inte varit med om något riktigt men hört många berättelser.

kram

2008-12-30 / 12:08:41
http://akm.blogg.se/
Anonym

kolla gärna in min nya blogg :)/sandra http://jaghetersandra.blogg.se

2008-12-30 / 12:10:30
Emma

elli! du ligger på 15'e plats nu, iförrgår låg du på 20'e. grattis sötnos! :)

2008-12-30 / 12:11:21
http://eemmaass.blogg.se/
E

Jag tror på spöken.. Jag gjorde inte det tidigare men en kväll när mamma jobbade sent och jag var ensam hemma så satt jag vid datorn. Min kusin hade hälsat på mej tidigare under dagen så det stod en extra stol vid skrivbordet. När jag vänder mej om sitter min gammelmorfar på stolen och tittar på mej, och när jag blinkar till var han borta. Jag är så säker på att det är han som är min skyddsängel.

2008-12-30 / 12:16:39
http://evoe.blogg.se/
mikaela

jag tror också på spöken, har råkat ut för sånna saker måånga gånger usch bli livrädd haha.

Jag skulle precis också gå och lägga mig, och sen precis när jag släckt lampan så hörs det som om någon leker med fjärrkontrollen. sen så slutade det efter kanske två minuter sen började det igen. Vågade dock aldrig kolla vad det var, är ganska rädd av mig speciellt i mörkret.

Sen har jag hört från andra, så jag tror att det måste finnas nånting ändå.

2008-12-30 / 12:35:37
natalie bettar

just nu tror jag inte men om jag hamnar i nån "läskig" sitvation så tror jag väl :P

2008-12-30 / 12:38:13
http://nataliebettar.blogg.se/
jch

Tror mer på vetenskapen, men det kan finnas övernaturliga saker.

2008-12-30 / 12:41:11
http://musikochfotboll.blogg.se/
sandra

Jag tror på allt sånt där..

det händer fullt med läskiga saker hemma hos min granne, dörrar öppnas, glas välter, ovs.

och även i vårat hur var det förut någon som spelade piano varje kväll. och när mamma kollade upp vem som hade bott här innan, så var det en sån som spelade oriel i kyrkan..

haha, spelandet slutade dock när mamma sa till.. ;)

2008-12-30 / 12:56:12
http://saandranormaan.blogg.se/
magdalena

En annan rätt äcklig o obehaglig sak var att jag satt hemma vid datorn...så ser jag en skugga snabbt svepa förbi i hallen som det var släckt i. Blev skiträdd o började tom gråta haha...En vecka senare så dog en på mitt gamla jobb i en olycka...Usch, hemskt. Undra om skuggan var nån förvarning o tecken på att nåt skulle ske? Eller så hade det kanske inte alls med det att göra. Dont know.

2008-12-30 / 12:57:05
http://smultronros.webblogg.se/
Erika

de lät läskigt!

Jag tror på spöken, de var en kväll jag och min syster skulle gå och lägga oss men då höörde vi hade de knackade riktigt hårt på byrån i mitt rum och sen så ramlade de ner massa grejer från de, de var jätte läskigt men de har inte hänt nått mera i vårat hus men min syster har andar efter sig tror hon för de spökar på varenda ställe hon flyttar till :S,

2008-12-30 / 13:02:16
http://otteer.webblogg.se/
L

tror inte det minsta på spöken eller andar, det du inte vetenskapligt kan bevisa finns inte. det handlar om inbillning och att höra historier från andra osv.

2008-12-30 / 13:09:22
smet

har själv varit med om sådana saker men tror ändå inte på "andar" eller "spöken.." :)

2008-12-30 / 13:11:42
http://smet.blogg.se/
Louise

Jag tror på spöken , men jag tror inte att de är några med ett vitt lakan eller så , utan att de är själar som ännu inte gjort sitt på jorden när de dör . Min mormor har tex. sett ett spöke , och hon har bildbevis ;) Puss på dig .

2008-12-30 / 13:12:27
http://zoul.webblogg.se/
Louise

Åh fy vad läskigt!

Jag var med om typ samma sak jag med inatt. Vaknade upp mitt i natten och min spegel speglar sig intill min lillebrors rum. Plötsligt såg jag någon sitta på hans säng! Jag höll på att dö, skakade och låg där helt stel. Det var tydligen bara min lillebrors stol som hade bildat denna "människa" men fy vad rädd jag var! ;p

2008-12-30 / 13:24:26
http://louisestyle.devote.se
Johanna

Nej jag tror faktiskt inte på spöken men när det är knäpptyst brukar man ju höra konstiga ljud :P

2008-12-30 / 13:34:58
http://jooohannah.blogg.se/
ellen

vad ska du göra imorn då, på nyår, elli?

2008-12-30 / 13:38:41
Elena

Ni har inga möss i huset?

2008-12-30 / 13:42:19
http://eleenajonsson.blogg.se/
Anonym

spöken finns, oftast e det en släkting som finns där och skyddar en och man kan ofta känna dens närhet. det brukar jag göra..

2008-12-30 / 13:55:52
Hanna

Åh, jag tror absoult på spöken ..

en läskig grej jag var med om var hemma hos en kompis, vi satt i hennes kök och drack mjölk, så helt plötsligt öppnas hennes skåp med tallrikar och glas och allt bara for ut på golvet och krashas, det var jätte läskigt, som om någon var inne i skåpet och knuffade ut grejerna...

2008-12-30 / 14:16:59
http://einsamengel.blogg.se/
Hanna

Åh, jag tror absoult på spöken ..

en läskig grej jag var med om var hemma hos en kompis, vi satt i hennes kök och drack mjölk, så helt plötsligt öppnas hennes skåp med tallrikar och glas och allt bara for ut på golvet och krashas, det var jätte läskigt, som om någon var inne i skåpet och knuffade ut grejerna...

2008-12-30 / 14:17:12
http://einsamengel.blogg.se/
Sofia

Det har inte hänt mig något speciellt, men kul att läsa andras berättelser här i kommentatorfältet :).

2008-12-30 / 15:27:55
FEBB

Men hjälp va läskigt, skulle dö :P hur kunde du somna om sen? gud, haha! nej ja tror verkligen nt på spöken eller andar, som tur är , hehe :)

2008-12-30 / 16:03:20
http://febb.blogg.se/
Matilda

Jag tror på spöken, det bor ett i vårat hus! Det är asläskigt, men vi har bott här i 12 år, och det har inte hänt något, så han är snäll iallafall :) Kan berätta lite kort (iaf försöka ;p hehe).



När jag var 6 år flyttade vi in här. Huset har tre våningar, den översta är en ombyggd vind. Jag och min kusin (som då var 5 år) sprang och kollade i varje rum. på översta våningen (eller vinden som vi kallar det) hade två dörrar. När vi öpnnar den ena dörren blir vi stel. Det sitter en siluett i profil där inne. Ser ut som en människa, men som ett grisgryne med öron som sitter mitt på huvudet, som någon mask. Helt plöstsligt vänder siluetten på huvudet och tittar mot oss. Vi blir livrädda och springer ner. Men efter ett tag säger vi till varandra att vi bara inbillade oss och berättade inte för någon, vi var ju tuffa, inte kunde vi tro på spöken ;)



Vi har nu en dator, tv och soffa där uppe, och lite bokhyllor. En bokhylla står framför den där smala dörren där jag och kim såg spöket (dörren är kanske en halvmeter bred, typ som en inbyggd garderob) så den går inte att öppna om man inte tar bort bokhyllan, så vi är aldrig där inne. Men en gång när vi skulle ta fram vårat solarie, som vi förvarade det, så kollade jag där (när det var ljust såklart) och det var bara tomma väggar. inget som kan ha sett ut som en människa med grishuvud.



För 6 år sedan, när jagvar 14, sitter i mitt rum vid min dator. Min lillasyster som då är 8, sitter på vinden vid datorn med 2 av hennes kompisar. Helt plötsligt springer de ner och gallskriker. Jag frågar vad de är med dom, och de säger att det satt en människa med grishuvud under dataskrivbordet. Mitt hjärta stannade, men sa att de små att de bara inbillade sig.



Något år senare såg Amanda det igen. Hon sov alltid med öppen dörr, och när hon vaknade så såg hon det stå i dörr öppningen, hon blundade, och öppnade ögonoen och det stog då bara en meter ifrån hennes säng. hon la sig under täcket och somnade till sist. Hon berättade de för mig, och då kunde jag inte hålla mig utan berättade för amanda att jag med såg det. Men vi beslöt oss för att inte berätta för någon.



Sen har vi inte sett det mer. Men jag hör att någon skriver på tangentbordet, någon som går i trappan, någon som har sönder krukor (fast det inte är något som har gått sönder) från vinden. Under skrivbordet finns det inget som kan ha liknat detta spöke.



För två månader sedan satt jag, mamma och Emma (min andra lillasyster, nu 16, amanda är 14 och jag 18) och pratade om övernaturliga saker för att vi sett ett program om sånt. Sen säger Emma "lova att inte skratta nu, men jag har sett ett spöke på våran vind. det är en människa med ett huvud som ett gris, tryne och spetsiga öron. Det satt undet tvbordet". jag berättade för emma att jag och amanda sett samma, och mamma sa att hon brukade änna att något går förbi henne när hon sitter vid datorn, men tror inte på det där med grisansikte, men alla vi tre barn har sett det. det är så jävla läskigt :P



Vi har kollat, det finns inget nder tvbänken som kan se ut sådär. och i rummet där jag såg det, stod som sagt en hylla för så man kan inte komma in. Men på sidan är tapeten helt sönder riven av våra tre katter (och två katter vi hade när vi var mindre men som tyvärr dött). de river och vill in dit. På programmet sa dom att katter ser spöken...



läskigt är det. jag tror inte på det, men samtidigt gör jag det. Här o dagen tex borstade han tänderna :P så fort jag kollade i badrummet tystnade det, men när jag la mig igen så började han. kollade igen, alla sov, ingen i badrummet, men han borade när jag gått in igen. Min tv kan sättas på i natten, men säger till mig själv att han är snäll (han har ju inte gjort något under 12 år) och att jag inte ska vara rädd. är jag rädd så gillar han att skrämma mig mer.



en av min kompisar har med spöken i hennes garderob, som spelar tärningsspel. och när de frågade vem som bott där innan var det en gammal bonde och hans fru som alltid roade sig med tärningsspel. :P



Nu vart det vädligt långt, menmen :P

2008-12-30 / 16:06:38
http://matildafrisk.blogg.se/
Rebecca

Vart har du köpt haldspandet?? jätte ballt

2008-12-30 / 16:53:50
http://rebccas.devote.se
anna

ååh fy vad läskigt aldrig att jag hade kunnat somna om !! haha töntig jag är men jag hade seriöst sprungit därifrån:P fast som tur är har jag pojkvännen sovandes tätt intill:)

2008-12-30 / 17:13:54
Emmelie

Jag tror på det övernaturliga sen vet jag inte om jag tror på "spöken" rätt ut. Men men



En kväll eller natt rättare sagt så vaknade jag till på natten som man gör lite nu och jag öppnar ögonen och vänder mig om. Då ser jag någon stå i vårt vardags rum vid tv:n. jag som är på väg att vända mig om hinner precis blunda inna jag reagerar och sätter mig snabbt upp men ingen är där. Jag tror självklart att det är min mamma för jag såg en kvinna. Då ropar jag lite smått men får inget svar, så jag går upp och in i vardagsrummet och då ser jag att min mamma sover! Och det fanns inte en chans att hon skulle hunnit tillbaka till sovrummet på den tiden än mindre lägga sig i sägen och somna låtsas sova.



jag har enda sean jag varit lite trott på det övernaturliga, gengångar, vampyrer, tankeäsare!!, häxor trollkarlar, skyddsänglar ja det mesta och samtidigt säger jag som jag alltid har sagt det är inte mörkret man skall vara rädd för utan det som finns där i! Fast det konstgaste är att jag inte är speciellt rädd utan mer facinerad...

2008-12-30 / 18:41:19
Victoria

dedär me grishuvet va fett äckligt, på gud, fyfan jag hade seriöst flyttat till ett annat land eller nåt :( hade aldrig mer vågat gå in i huset :p

2008-12-30 / 20:35:45
http://natdhasis.blogg.se/
M

guud vad jag har gåshud nu efter att ha läst alla kommentarer :/

2008-12-30 / 20:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback