Riktigt irriterad........

2010-02-24 | 23:48:08
Just nu är jag riktigt irriterad på Nelly.com. Ärligt.
Jag beställde ju mocka skorna som jag för det första fixade speciellt presentkort till just för nelly. Så i början när jag skulle beställa skorna så hann "varan ta slut på lager" när jag skulle klicka på till kassan. Men efter några dagar kom skon in igen och tillslut efter några försök hann jag tom göra en hel beställning, betala och allt.

Det var i onsdags, förra veckan. Det ska ta 1-3 dagar för varorna att komma men nepp. Inget har dukt upp.. har varken fått något mejl och förseningar eller något.

Så nu tog jag och hörde av mig till deras kundservice som dock är riktigt bra (de sitter och svarar folk såhär sent på kvällarna) och jag skrev i alla fall precis som det var. Vet ni vad jag får för svar?

Hej Ellinor
Tack för ditt mejl. Din order var restnoterad vilket betyder att vi inte hade varan på lager men väntade eventuell påfyllning från leverantören.
Då det har inte skett så skickades inte den artikeln och beloppet krediterades då från ordern. Kontrollera inställningar i ditt mejl så inga spamfilter är aktiverade som sorterar bort våra utskick till dig då vi alltid meddelar kunder via mejl att vi har restnoterad deras order.
Du är välkommen att lägga en ny beställning på hemsidan. Återkom om du har fler frågor eller funderingar.
Ha en fin dag!

Okej!? Mina skor som jag tillslut fick, som jag betalade med ett presentkort på 300 kronor och resten av pengarna (8 kr) med mitt kort, kommer inte nu. De är slut. HUR KAN MAN ENS DÅ GÖRA EN BESTÄLLNING OM DE ENS INTE VET OM VARAN KOMMER IN ELLER EJ IGEN??? Jämför med H&M. När en vara inte är inne kan man se det innan man betalar, tex "varan lev. v24" eller är varan slut så finns den inte kvar på hemsidan.

Jag har inte fått något mejl från nelly ang några fel eller förseningar heller utan det har bara uteblivit. Hade inte jag kontaktat dem kan man ju undra om jag ens fått något mejl utan då hade jag gått här och väntat på ingenting.
Jag gillar nelly annars. De skickar ut beställningarna fort (1-3 dagar) och man får snabba svar från kundservicen, det är nästan som att man chattar med dem för det tog kvinnan från nelly ca 15 min att svara på min fråga och det är faktiskt riktigt bra så att man slipper sitta och vänta hela natten och halva dagen för varje mejl.

Men som de skriver i svaret "Du är välkommen att lägga en ny beställning på hemsidan". Vadå lägga en ny beställning?? Det är ju för fan skorna som är totalt slut som jag betalat för som jag vill ha? Ingenting annat!? GAAAAH.

Är det någon som kan förstå varför irriterad jag är just nu?? Var tvungen att skriva av mig lite. Vi får se hur de gör med återbetalningen. Nu vill jag inte ha något förbannat presentkort på nelly (det var via gratisbio). SUCK!!!!


här är skon som jag beställt som jag skulle göra om och sy på ett resorband på!!!!!

UPDATE: Okej, nu har jag fått svar. Jag kommer få tillbaka presentkortet på 300 kronor och de 8 kr på mitt kort. Men inga skor. Inget mer än "de beklagar min besvikelse". Jo tack. Det hoppas jag på att ni gör!!
morrrrrr :p


Kategori:Allmänt | Datum:2010-02-24 | Tid:23:48:08 Permalink




Kommentarer
JAGHETERINTESUNE ツ

Åh, sånt där blir jag galen på! :s

2010-02-24 / 23:51:16
http://jagheterintesune.blogg.se/
Camilla

samma sak har hänt mig två gånger när jag beställt från nelly.com.

fick mail om att varan lämnat deras lager båda gångerna, för att sen någon dag senare återigen få ett mail som säger att varan är slut.

hur kunde de skickas om de va slut? det är tråkigt när man beställt något man verkligen vill ha, och som det inte finns några fler ex av. :(

2010-02-25 / 00:00:06
http://pinksparkels.blogg.se/
Bella

Förstår att du är irriterad, men kvaliteten på Nellys skor är inte så jävla bra heller. Du kan säkert hitta bättre :)

2010-02-25 / 00:19:14
http://allkindsoftime.blogg.se/
emma.

hoppas du får skorna till slut! :)

2010-02-25 / 00:36:40
http://emmalindbloms.blogg.se/
Patricia

förstår dej, sån är så jävla surt.

tycker det blir mycket fel på nelly.com

fel storlekar och konstigheter. dock har min enda beställning vart lyckad. klart man blir sur när man vill ha något och beställer det sen inte blir meddelad att man inte kommer få sin vara :S stryk borde dom ha!

2010-02-25 / 03:32:06
http://superninja.blogg.se/
tilla

hej=) exakt samma sak har hänt mig när jag beställde skor därifrån... dom vägrade sätta tillbaka mina pengar så min pappa fick ringa dom tre ggr och när han hotade med att anmäla dom gav dom med sig... helt sjukt dåligt! kommer aldrig beställa därifrån mer

2010-02-25 / 07:52:03
Sofie

Jag beställde exakt samma skor för två dagar sen. Nu blir man ju lite nyfiken, men samtidigt rädd, att det ska skita sig för mig med! :/ fan vilken otur för dig!

2010-02-25 / 08:44:26
http://soolin.devote.se
nattiz

sånt är så irriterande.. min moster köpte en skitsnygg kavaj från chapnlle.com åt mig i julklapp som hon betalade för men den tog ju också slut.. typ skitsvårt att hitta något annat när man verkligen har bestämt sig för något.. :/

k r a m i s

2010-02-25 / 08:58:50
http://nattiwz.blogg.se/
Spökbloggning

Ryggsäcken befriar dig från ansvar.

Har ni tänkt på att om du sätter på dig en backpacker-ryggsäck finns et inte längre några sociala regler eller normer kvar. Du är fri att göra vad du vill.

Om du ser en kille med kostym som sitter och läser en bok på en trottoarkant tror du att han inte har alla paddlar i vattnet. Ser du en präst sova på en bänk då undrar du nog vad som gått snett. Eller om du ser någon äta fågelfrön på bussen, ja då är det antagligen en iranier. Men poängen är att har du en ryggsäck så ser folk bara en världsvan vagabond på väg till nästa äventyr ute i världen. Måste vara en härlig befrielse, du är fri att bete dig precis hur du vill i ett samhälle där det mesta annars är fullt med oskrivna regler och normer.



Så till alla er anarkister där ute. Skit i det här med att kasta sten och ha er. Gå in på närmaste frilufsaffär och köp er en ryggsäck!!

2010-02-25 / 09:22:10
http://bloggdistans.blogg.se/
Madeleine

Jag gillar inte Nelly längre. Jag returnerade en vara som jag köpt på faktura, eftersom jag skickade tillbaka den 2 dagar efter att jag fått den trodde jag inte att jag skulle behöva betala för den (beställde nämligen inget nytt). Men månaden därpå fick jag ytterligare en faktura med en påminnelse-avgift! Då ringde jag till klarna, eller vilka det nu är som har hand om fakturan, och de sa att jag skulle få pengarna tillgodo eller så skulle de sätta in pengarna på mitt konto. Jag sa att jag ville ha dem tillgodo men nästa beställning jag gjorde, då fick jag en faktura igen... Efter flera samtal (gav ut mitt kontonr 3 ggr) så fick jag tillslut mina pengar... Och allt detta pga att både nelly och klarna hela tiden la över ansvaret på varandra, Klarna visste inte att jag hade skickat tillbaka varan och Nelly hade inget med skulden till klarna att göra...

2010-02-25 / 09:31:00
http://frokencederberg.blogg.se/
Petra

Jag förstår verkligen att du är irriterad, sånt blir man besviken på!

2010-02-25 / 09:40:58
http://petralundevaller.blogspot.com
Malin

Jag har också varit med om de fast hos modekungen.se.. Varan tog slut när jah beställde den men fick inget.. jag hörde av mig till dom efter en månad och bla bla bla liksom.. hände massa, sen fick jag en jacka jag beställde men helt fel modell plus att jackan troligtvis var använd.. fram och tillbaka skall dom skicka nya varor.. nu efter tre månader fick jag mina pengar..

Så jäkla dåligt..

2010-02-25 / 09:50:22
http://vivavoce.devote.se
sarah

hej! jag har dom skorna i storlek 38, men jag har 37, för det var dom enda som var kvar så jag beställde ändå, men dom var för stora. så du kan få köpa dom av mig! hör av dig på min mail [email protected]. om du vill kan jag ta presentkortet så slipper du betala. mvh sarah

2010-02-25 / 10:01:51
http://belovedforthings.blogspot.com
Hannah

jag är också less på nelly!

2010-02-25 / 10:30:56
http://hannahsdays.blogg.se/
Anonym

Hej :) Mitt namn är Elin och jag driver en blogg på blogg.se.Jag skriver om mina intressen som är 50-80 talen,rockabilly,cupcakes,gamla kläder,gamla saker,gammal musik,nostalgi,färg,långt hår och mycket mer inom detta.Om du är intresserad så kika och om du inte är det så bara radera detta och tänk inte mer på det :)



Ha en bra dag.

2010-02-25 / 10:37:31
http://esks.blogg.se/
f

dom skorna är rikgit snygga! synd att det blev sådär bara

2010-02-25 / 11:16:51
http://fridaosv.blogg.se/
Linnéa

men det finns ju ett par med resår på scorett :) varför inte bara köpa dom istället för att göra en kopia? :O menar inget dumt bara undrar, tycker nämeligen sådanna skor är skit heta ^^

2010-02-25 / 12:03:08
http://linneabrahamsson.blogg.se/
Denise - personlig modeblogg

men usch va dåligt! :/

2010-02-25 / 12:40:55
http://danajs.blogg.se/
m y y s a n o l s s o n c

guuud så irriterande!

jag skulle blitt galen -.- sånt är så irriterande!

kram ♥

2010-02-25 / 12:52:34
http://prinzessiin.blogg.se/
Malin

EXAKT det där har hänt mig med. Jag beställde ett par leggings, fick inget mail om att det var något restnoterat och sedan efter en vecka hörde jag av mig till kundtjänsten och fick exakt samma svar som du fått (säkert en standardmall de har). Men sedan kunde jag ju inte lägga ny beställning eftersom de inte satt tillbaka mina pengar från presentkortet på "nelly-kontot".. Riktigt irriterande måste jag hålla med om!

2010-02-25 / 13:39:44
http://maaaline.blogg.se/
JENNSAN - mitt mode

nä! vad irriterande. jag förstår din ilska :o

tur att du får tillbaka presentkortet och så iaf.

2010-02-25 / 15:07:34
http://pennypie.blogg.se/
Frida

Samma sak har hänt mig också! Plus att de skickat fel vara till mig och sedan har det tagit slut i lager så jag inte fick det jag beställde ändå. Fruktansvärt irriterande!

2010-02-25 / 16:42:51
http://karlin.blogg.se/
Julia

Jag HATAR nelly.com, skojarföretag skulle jag vilja säga.



Jag beställde en klänning därifrån i somras, hände samma sak som för dig med skorna, fick beställa 4 gånger innan jag fick hem den.

Sedan har jag beställt en randig tröja med paljetter, den första kom en vecka för sent och då hade den vävfel, dvs stora hål över hela bröstet och ryggen. Så skickade tillbaks den och fick en ny efter ca 2 veckor (hur lång tid kan det ta?), och tröjan jag fick då var fan katastrof. Den var använd!! Axelvaddarna var bortklippta, den luktade parfym och cigarettrök, det var smink och smuts på den och paljetter hade blivit bortryckta.

Min mamma skrev ett argt mail till dom och dom skrev: Oj, det verkar som att du kanske fått en använd tröja.

MEN NEHE? No shit sherlock? Åhh blir så arg bara av att tänka på det. Hur FAN kan man skicka ut en använd tröja? Kommer aldrig mer beställa därifrån.

2010-02-25 / 17:13:37
Suzy puzy

Det allra bästa är ju när dom har som på cocoo.se att man faktiskt SER hur många det finns kvar på lager!

2010-02-25 / 19:39:33
http://susannefors.blogg.se/
Alexandra

Jag förstår PRECIS! Just nu är jag väldigt irriterad på stylebystars (handlat där någon gång?), sock inte i ett sammanhang som detta.

2010-02-25 / 21:44:08
http://cleopatravii.blogg.se/
ida

Förstår din frustration haha. Hände mig samma sak när jag beställde från Laredoute. Skorna skulle komma efter 7-14 dagar. Typ en månad senare får jag ett mail som säger att skorna är slut, öööööh. dock hade jag inte betalat för skorna. Men håller ändå med att det är sjukt konstigt hur man kan beställa en vara som sen tydligen inte finns. sjukt störigt. Tur att du fick tillbaka pengarna iaf :)

2010-02-25 / 23:33:08
Emhi

Därför beställer jag alltid på faktura! Mkt bättre!

2010-03-04 / 20:16:15
http://lchfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback