tankar och känslor

2010-11-27 | 18:59:36
Kom nyss ut från en lång och varm dusch.
Om det är någonstans som jag tänker på många saker som hängder i livet så är det just i duschen. Det är ju känt att många sjunger när man duschar, tondöv som inte. Men av alla ställen så sjunger jag aldrig där utan jag sjunger nästan överallt annars, haha.

Många tankar snurrar just nu om vinterkräksjukan och annat som vanligt på vintrarna.. Vissa kanske inte har läst bloggen länge och har missat att jag "lider" av emetefobi, spyfobi och vintrarna är alltid värst. Jag känner efter konstant varje dag om jag känner mig illamående osv under vinterhalvåret.

Igår mådde jag inte speciellt bra , hade ont i huvudet hela dagen och trodde det skulle släppa efter att jag ätit lite middag, men det gjorde det inte. Vaknade upp med huvudvärk idag igen och det går inte riktigt över... Då börjar jag fundera på om huvudvärken kanske är en början på att jag blivit smittad av kräksjukan, att det snart slår till och det resulterar sig i att jag känner mig lite illamående. Samtidigt försöker jag koncentrera mig på att det är ren inbillning, för jag vet hur min spyfobi får mig att tänka på fel saker.

Idag är det tänkt party för Emma som fyller 20 år imorgon, men jag vet inte riktigt om jag hänger med ut. Huvudvärk med hög musik och sedan krogen känns inte som en superbra idé. Har tagit en huvudvärkstablett men det vägrar ge med sig. Snart är det middag så då ska jag äta och se hur jag mår efter.

Hoppas ni mår bra <3


våran vackra gata i snön förra året



Kategori:Allmänt | Datum:2010-11-27 | Tid:18:59:36 Permalink




Kommentarer
Micca

Usch jag lider med dig! Jag har samma fobi fast lite annorlunda, jag är inte rädd för att spy men så otroligt rädd för att må illa så jag spyr, och att bli matförgiftad, FYFAN! Så det resulterar i panikångest och fingrarna i halsen för att få upp maten för då inbillar jag mig att jag inte kan bli matförgiftad!



Det är fruktansvärt, och alla tror jag har bulmi men så är inte fallet, och vinterkräksjukan FYFAN handsprit missbrukas i mitt hem om man säger så =)

2010-11-27 / 19:30:11
nina

Jag måste bara fråga en sak här: varför bloggar du så himla sällan nuförtiden? Max 2 inlägg per dag i regel, ofta även bara 1 inlägg per dag. Känns som om du alldeles tappat lusten att blogga. Ofta brukar ju också skriva att du inte hinner blogga men jag kan nästan lova att kenza och bella har mera att göra om dagarna och ändå hinner de blogga aktivt under hela dagen. Att du dessutom för en massa förmåner genom bloggen och pengar känns otroligt orättvisst eftersom du lägger så himla lite tid på bloggen nuförtiden. Hoppas du börjar blogga som du gjorde förr, annars så mister du en läsare (och även fler har jag på känn tyvärr)

2010-11-27 / 20:17:47
linda

förstår dig:( har själv en stark djurfobi och vi har arbetat med ångest och fobi i skolan nu och sett en massa filmer, vilket får mig att bara tänka på min fobi hela tiden och inbilla mig en massa saker, så även om vi inte har samma fobi, så vet jag precis hur det känns och rädslan för att få en ångestattack

2010-11-27 / 20:26:12
Ellinor W

Hoppas det blir bättre med huvudvärken!



Snön är lite mysig ändå..

Kram!

2010-11-27 / 21:29:52
http://erikaellinor.blogg.se/
AMANDA

Usch! Lider också av spyfobi. Mina tankar surfar också runt likadant som på dig, dagligen. Tar handsprit minst 50 gånger om dagen! Helt sjukt.. Jobbigt, förstår dig och du mig? ;)

2010-11-27 / 21:49:34
http://amnnda.blogg.se/
Signe

I know the feeling, jag gick ner fem kg för två år sedan då vinterkräksjukan härjade som värst bara för att jag inbillade mig att jag mådde illa hela tiden. Men tänk så här - det är inte alla som KAN få vinterkräksjukan, det är något genetiskt, och har du inte fått den än och har blivit utsatt för den varje vinter sedan 91 så är det rätt troligt att du aldrig kommer få den :D Så brukar jag tänka iaf :)

2010-11-27 / 22:12:02
http://signen.blogg.se/
Anna

Du måste ju besöka en psykolog för att bli av med det här problemet!!

2010-11-28 / 10:52:36
http://aannapannas.blogg.se/
Jenny

En fråga bara; hur tänker du om att skaffa barn? Under graviditeten kan man ju spy och så, är det något som hindrar dig från att skaffa barn eller hur är det?



Du är sjuktbra!

2010-11-28 / 11:35:21
Elaine

Jag känner förstår precis hur du känner. Jag tycker det är otroligt obehaglit att spy och må illa. Har känt mig så ensam då jag är en av få som vill tvätta händer innan maten och använder handsprit hemma. Det är otroligt jobbigt, och precis som du skriver nu när det blir som värst. Man hör om det överallt och jag hoppas så att mina nära ska slippa det. Man vill ibland gå i idé på vintern men jag har ju insett att man också måste leva:)

2010-11-28 / 18:23:22
http://madmoiselleelaine.blogg.se/
juliasbullar.blogg.se

Hej!



Du, jag läste för några månader sen att ni varit med er voffe hos en hundpsykolog? Tänkte bara höra om det blev bättre efter? Och om du kan rekommendera det? :)



puuuss

2010-11-29 / 15:40:00
http://juliasbullar.blogg.se/
Anna

Jag känner som dig. Men jag tror inte jag har den här "fobin". eller ja, på ett sätt har jag nog den. Men jag hatar vintern just för att så många blir sjuka av detta. Jag har inte haft denna fruktansvärda sjukdom sen jag var 4 år ! Och jag är 20 nu ! Men likt förbannat är jag orolig varje vinter ! När jag är på affärer så brukar jag avstå från att t ex slicka mig on läpparna, för jag får för mig att det fastnar en massa baciller på dom. Jag missbrukar handsprit osv. Men min hjärna går alltid på högvarv ! Att må illa och spy är det V Ä R S T A jag vet ! ändå har jag bara gjort den en gång sen jag var liten, och då var jag inte sjuk, utan matförgiftad, tror jag.

Men jag förstår dig, och det är skönt på ett sätt att man kommer in hit och läser dina tankar och kommentarerna du får , få då vet man att man inte är ensam ! och du är verkligen inte ensam ! kram

2010-11-30 / 08:52:47
http://erniiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback