NALLE

2013-01-22 | 11:57:11
 
Min lilla nalle har haft en svacka även han den här vintern. För några månader sedan så fick vi reda på att han har artros i båda frambenen vilket gjort att han gått väldigt slött, inte varit lika pigg och sprallig som han brukar vara. Han får nu smärtlindrande tabletter varje morgon och kväll och skall gå på det livet ut.
 
Kasper kastrerades för ca 2 år sedan och innan det var han alltid helt crazy på vintrarna, varenda gula fläck skulle slickas på och sedan kissas över. Man stannade varenda meter nästan. Han visade även sina "manliga" (haha) sidor mot andra hundar och var på helspänn vid hundmöten. Så att kastrera honom kändes helt rätt.
 
Nu har han varit helt lugn sedan han kastrerades, men denna vinter har han haft samma tendenser som innan kastreringen. Han har varit ovanligt pigg och inte så lyhörd, drar gärna (vilket han normalt sett inte gör, han går otroligt fint i kopplet och när han är lös) så för någon vecka sedan insåg veterinären att han fått för stark medicin, därför var han så överenergisk. Nu har vi minskan medicinen till rätt mängd så nu börjar han bli som vanligt igen, min lilla skrutt. Det är helt sjukt vilken kärlek man hartill dessa djur, speciellt som vår första hund. Än idag efter att vi haft honom i snart 3 år så kan jag jag inte hålla mig från att pussa på honom när man ligger och sover i sin säng eller i soffan. ♥
 
 
Kategori:Photos | Datum:2013-01-22 | Tid:11:57:11 Permalink




Kommentarer
Bea

Visst ger djur så mycket kärlek. Har själv en hund och har aldrig ångrat att vi skaffade henne. Hon betyder så oerhört mycket för mig!

2013-01-22 / 19:13:24
http://bearose.blogg.se
Anonym

Min katt är 15 & jag kan inte låta bli att pussa på honom varje gång jag kommer hem :) dom ger så mycket .
Hoppas medicinen hjälper så han inte har ont!

2013-01-24 / 10:21:57
Linnea

Såg att Fanny Lyckman bar ett halsband från din webbshop, hon nämnde din webbshop. Det skulle jag vara grymt stolt över!
Hoppas hunden mår bättre snart :)

2013-01-24 / 21:20:08
http://fashiontothepeople.blogg.se
Ida

naw, hoppas han blir bättre! ja det ger verkligen mkt kärlek, har haft min vovve u snart 13år :)

2013-01-25 / 08:31:31
http://tvins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback