Svaren ang mitt rum!

2011-02-06 | 15:30:02
Tavlan du har målat som sitter på väggen, hur har du gjort när du skissat upp Angelina?
Svar: Jag fick hjälp av min snälla mami. Jag printade ut motivet på ett genomskinligt papper och sedan höll mamma upp det och lös med en ficklampa mot den stora tomma tavlan. Jag skissade snabbt upp konturen av Angelinas kropp, men inte ögon, mun och näsa för det var för skakigt och för suddigt för att man ens kunde se att det var en människa typ :P Så Jag hade konturen runt hennes hår, arm, axlar och så och sedan ritade jag in för hand och målade efter!



Vart ifrån kommer handen och den du hänger halsbanden på?:)
Svar: Den fick jag i julklapp eller födelsedagspresent för något år sedan men tror den kommer från Åhlens!


Kan inte du typ fota din garderob eller/och dina skor?
Svar: Jo absolut, när garderoben är klar, för det är den ännu inte :p


Åååh vad fint det blev! Varifrån kommer din matta? :D
Svar: Vad roligt att höra, tack! Mattan fick jag i julklapp och den är från Ikea tror jag om jag inte minns fel :)


Hej! Vart kom mattan ifrån och vad kostade den? Den ser jättefin och mysig ut. Varit ute efter en vit lagom stor matta, men inte hittat någon bra.
Svar: Hej du! Vart mattan är ifrån kan du se ovan och jag tror den ligger på runt max 500, men inte säker. Men jag älskar den och den ääääär mysig! :)


Vars är smycketträdet och smyckeshanden ifrån? :)
Svar: Min överfulla smyckesträd (som jag förövrigt blir paff över hur ni ser att det är ett träd under alla dessa smycken, haha) är från Ikea. Det är dags att rensa det snart tror jag och byta ut lite smycken mot nya. Handen är från Åhlens.



Som jag väntat på detta inlägg ^^, det blev skitfint! Vart är gardinerna ifrån, & vad kostade dem? Undrar också om mattan mer ser att frågan redan är ställd. Riktigt fint! :)
Svar: Haha, ja nu äntligen är jag klar! Gardinerna är från Ikea och kosade 99 kronor om jag inte minns fel :)


Vart har du köpt kuddarna? jag håller nämligen på och möblerar om mitt rum med och jag tänkte precis ha några liknande kuddar :D
Svar: Dom är från olika ställen.. hmmmm. Den blanka svarta och dom två beiga är från Rusta, dom två mindre svarta har jag sytt själv, dom två vita långa och den stora beiga är från Ikea. Nu tror jag det stämmer! :)


Vart kommer provdockan ifrån och vad kostade den? :)
Svar: Den köpte min pappa i julklapp till mig från Tradera, men modellen heter Diana och finns bla att köpa på sybutiker som Ohlssons tyger och sök på provdocka på google så finns det en hemsida som säljer provdockor där med! Priset för en ny ligger på 1500-2500 kronor kanske och jag vet inte exakt vad pappa fick för min.


Vart har du köpt det skrivbordet som var innan du bytte till det andra du har nu?
Svar: Det är från Ikea! Tror dock inte det finns kvar för vi köpte den för minst 5 år sedan.. Det nya är också från Ikea, köpte en skiva och sedan la jag till 4 ben och monterade fast.


Vart har du köpt den vita spegeln? :)
Svar: Den köpte jag faktiskt på en antikbutik för några år sedan för en tia! Den var i en annan färg så jag målade om den till vitt. Älskar den! :)



Kategori:Inspiration | Datum:2011-02-06 | Tid:15:30:02 Permalink




Kommentarer
Felicia

Hej, kan du bara svara på var den bruna tapeten kommer ifrån?Den var så himla snygg!

2011-02-06 / 16:45:53
Alexandra

Är det tapeter på de vita väggarna eller är det målat? Den bruna väggen är väl tapeter?

2011-02-06 / 17:19:47
rebecca

Du svarade inte på frågan om gardinerna. Inte jag som undrade, men lite dumt kanske att lägga upp den och inte svara . ;)



Sedan undrar jag när du ska berätta om din nya kamera? Du skrev om det för flera veckor sedan och sa att du skulle visa den...? Hehe! kram

2011-02-06 / 22:02:13
http://rebeccafornstedt.blogg.se/
Susanne

hej! Jag undrar var man kan köpa genomskinligt papper att skriva ut motiv på? :)

2011-02-09 / 16:36:55
Sara

Mattan heter Hampen och kommer från Ikea. Kostar 399 kr och är 195x133cm :)

2011-02-11 / 12:13:14
http://ingapauser.blogg.se/
Hanna

Fint Smyckes ställ. Ta gärna en titt på våra berlocksmycken. Nu trendigare än någonsin!!

2011-05-10 / 01:54:08
http://www.berlockshop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback