Hjälp lilla Haddile.

2012-09-22 | 21:19:40
Jag såg denna nyhet igår först. Om lilla Haddile som föddes i Sverige, övergavs av sin franska mamma bara 10 dagar gammal och som sedan hamnade i händerna på mammans pojkvänn. När haddile var 4 månader gammal misshandlades hon så grovt att hon fick föras akut till sjukhus med livshotande hjärnskador. Som tur var så kunde man rädda Haddiles liv. ♡
 
Mannen som tog hand om Haddile satt en tid häktad misstänkat för misshandel men släpptes senare för att det inte fanns tillräkligt med bevis. Efter den händelsen har Haddile bott hos en svensk familj och idag är hon 2 år gammal.
Nu vill migrationsverket skicka tillbaka henne till ett barnhem i Frankrike. Hon kan inte franska, hon känner ingen i frankrike och hon har bott i Sverige hela sitt liv, hos denna familj som hon kallar för mamma och pappa.
 
Jag tycker att hela historian är hemsk och det gör ont i mig hur man ens kan tänka tanken av att skilja ett sådant litet barn, till ett främmande land, till ett barnhem. Att ta flickan ifrån sin familj. Sin nya familj som bryr sig och som älskar henne. Varför skulle det vara bättre för ett barn att bo på ett barnhem än hos en familj som älskar henne och som hon älskar tillbaka?
 
 
Jag såg att man kunde skriva på en protestlista och jag tvekade inte en sekund. Det är självklart att denna söta lilla flicka ska få stanna i Sverige! Hjälp till och skriv i ni också: ♥
 
KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL LISTAN! DELA MED ER OCH BLOGGA OM DET. JU FLER DESTO BÄTTRE!
 
 
 

2aring2.jpg
bilder lånade av aftonbladet här

Kategori:Photos | Datum:2012-09-22 | Tid:21:19:40 Permalink




Kommentarer
linnea

Röstat och delat på fb!
Tycker att dom är helt sjuka i huvudet? Menar.. Vad fan tänker dom med? HUR kunde dom komma fram till något sånt här??!

2012-09-22 / 22:00:35
Molly

Jag blir störd på att dom håller på och velar med FEL folk! Om dom nu tycker det inte finns plats för denna stackars flickan så ta ut någon som kommit hit gjort FEL här! Jag förstår inte hur den som bestämt detta tänker, helt overkligt!

2012-09-22 / 22:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback