SVACKA

2013-01-18 | 19:15:00
Hej hörrni! Jag vet inte riktigt var min bloggning tagit vägen. Jag glömmer bort bloggen till och från, just nu är det enda som snurrar i mitt huvud på dagarna - fashionell och instagram när det gäller uppdateringar. Jag har tappat inspirationen helt till bloggen och det är därför det går dagar innan jag kikar in här.
 
Vet inte riktigt när det hände men det har väl varit lite halvdant sedan ett år tillbaka. Jag tappade nog lusten lite när jag bloggade på VR och det blev ett riktigt "jobb" med krav på ett visst antal inlägg som skulle skrivas dagligen/i veckan. Jag kände inte riktigt av friheten av att blogga om det jag ville - när jag ville. Och tappar man inspirationen så försvinner suget.
 
Jag vet hur det känns när man tycker det är kul att blogga, när inspirationen flödar och det enda man tänker är "detta ska jag blogga om". Hur det känns att göra er glada av roliga inspirationsinlägg om naglar, smycken, to do's, hår, outfits osv. Men just nu finns det inte där. Känner inte lusten till att ta bort mitt nagellack för att lacka om och visa hur. Känner inte lusten att gå ut i kylan när man kommit hem för att fota några bilder när jag ändå känner mig så oinspirerad till klädvalen.
 
ÄH. Nu vet ni. Det blir bättre snart. Våren är snart här och då tror jag att saker på att inspirationen flödar! :) Jag fortsätter i den takt jag känner fram tills dess, vissa dagar blir det mer, andra inte helt enkelt!
 
 
puss på er som hänger med ändå!
 
 
 
Kategori:Creative | Datum:2013-01-18 | Tid:19:15:00 Permalink




Kommentarer
Tilda ♥

Hej! Tänkte bara höra om du inte kan ta in de guldiga "RIRI" armbanden till din webshop igen, skulle vilja ha ett i guld och ett i silver nämligen! :)

Svar: Tyvärr så är det slut hos leverantör men har ett gäng nya nu i guld :)
Elli

2013-01-19 / 11:52:45
Bea

Jag har också känt sådär gällande mina gamla bloggar. Man tappar inspiration och glömmer bort att logga in på sin blogg.. precis som du säger! Jag brukar ofta få tillbaka blogginspiration till våren och sommaren, då ljuset kommer tillbaka! :-)

Svar: Jaaa precis så tror jag det är! :)
Elli

2013-01-20 / 19:03:42
http://bearose.blogg.se
Sara

Hej!

Jag har precis beställt hem startkit och lite andra produkter för att lära mig göra gelenaglar (på mig själv endast). Tycker du är en enorm inspiration och får jämt till så fina naglar!

Har dock två frågor som vore supersnällt om du kunde svara på för jag hittar inte riktigt något svar på internet osv.
1. När man gör fransk manikyr, hur får man till en fin linje på "free edgen"? Jag är ju nagelbitare så kommer bli tvungen att förlänga nagelbädden och kan därför inte följa tippens form... Använder man sig av en vanlig klistermall som finns att köpa på kicks osv?

2. Om man vill använda sig av enfärgat lack ex. mintgrönt eller rosa, när lägger man på det och går det att ta bort färgen utan att behöva ta bort hela nageln? Hur gör man då isåfall?

Svar: Hej sara, fan va kul!! de är superroligt :) TACK söta du! :)
1. Du fäster ju tippen först och filar ner "trottoaren" på tippen så att den filas in och ser ut som om du har en naturlig lång nagel. Har du superduper nerbitna naglar? Jag har i vissa fall fått be nagelbitaren att STÅLSÄTTA sig en vecka kanske så att den växer ut lite, förr oftast kan kanterna vara så nerbitna att tippen knappt kan fästas. Sedan när det gäller gelen så tar du bara upp en "boll" av gele och låter "droppen" hamna först på ena sidan så att du får in den i kanten och sedan smeta ut det på tippen. Jag har aldrig använt mig av nån klisterlapp eller liknande för då tror jag inte gelen skulle hålla rktigt.

2. Lacka kan du göra precis som på din naturliga nagel, det är bara att ta bort som vanligt! Lack sitter mkt bättre på gele, du kan aldrig "skala av" lack som man kan göra med ett lite gammalt nagellack på naturnagel. Du lackar dem när du är färdig med gelet så de blir precis som på naturnagel :)

Har du fler frågor så är det bara att hojta! :)
Elli

2013-01-21 / 08:27:29
linnea

Så fin! :)

2013-01-21 / 09:44:20
http://linneadofs.blogg.se
Sara

Tack så jättemycket för svaren! Brukar ha väldigt nerbitna naglar (och kort nagelbädd...) men inte bitit på två veckor nu så börjar få en längd att arbeta med! Tror tipparna kommer gå bra, är mest "orolig" över hur jag ska få till en bra och inte skakig linje på det vita, speciellt på vänsterhanden! Haha, men övning ger färdighet ;)

Svar: Okej, jaa men det gäller verkligen att öva! Filiningen är det viktigaste för att få ett snyggt slutresultat :) Och var försiktig så att du inte filar ner din naturliga så att den blir för tunn och öm, gör apont :P
Elli

2013-01-22 / 23:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback